środa, 2 maja 2012

Kotlety z kaszy jaglanej i cukini

Dzisiaj zrobiłam sobie przerwę i zamiast sałatki na moim talerzu pojawiły się kotleciki z kaszy jaglanej. Był to kolejny śniadaniowy eksperyment, ale o tyle pozytywny, że i reszta rodziny dostała na spróbowanie. Kotlety wyszły niewiarygodnie pyszne ;)
Uważam, że kuchnia to miejsce niezwykle kreatywne i dlatego nie trzymam się ściśle przepisów i ilości produktów. Staram się łączyć poszczególne elementy "na oko" wyobrażając sobie jedynie finał. Dzięki temu danie robione nawet często za każdym razem ma inny smak, w zależności w jakiej ilości dodam dany składnik.

Do zrobienia kotletów użyłam:

  • dwie szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • dwa jajka
  • połowa cukini starta na grubych oczkach tarki
  • połowa czerwonej cebuli (drobno posiekana)
  • starty parmezan (ok. 2 duże łyżki)
  • 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz (ok. łyżeczki), zmielona kolendra (też ok. łyżeczka)
  • oliwa
Posiekaną cebulę zeszkliłam na patelni i połączyłam z resztą składników. Kaszę, tartą cukinię, cebulę, parmezan, zmiażdżony czosnek, jajka, dwie łyżki oliwy, sól, pieprz i kolendrę wymieszałam w misce.
Następnie formowałam kotleciki i smażyłam na rozgrzanej patelni. Z takiej ilości składników zrobiłam 8 kotlecików. Smakowały wspaniale ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz